Monday 24 May 2010

TV debat

Ik zie Cohen en begin meteen aantekeningen te maken voor de beoordeling:
-Vergeet wat in de cursushandleiding staat,
-Niet de raad van je vrienden opvolgen,
-Getallen zijn onbelangrijk,
-Geen dingen proberen uit te leggen die je zelf ook niet snapt,
-Hoe zou je het in het cafe aan de barman uitleggen?
-Ok dan... hoe zou je het aan een kind van 12 uitleggen?

En het allerbelangrijlkste:
- Think out of the box!
- Their box.
- Als je dat niet kunt... Their box is bigger than yours!

Oh nee, dit zijn geen studenten.

Ik stem geen PVDA,
maar voor tips ben ik altijd bereikbaar.

4 comments:

  1. Waarom kijk je, als je weet dat je je gaat ergeren? En was PvdA voor dit debat wel een optie voor je?

    ReplyDelete
  2. Ik wist niet van tevoren dat ik me zou gaan ergeren.
    Ik wil graag dat Cohen het goed doet, ook al stem ik niet op hem. Het ergeren gaat er dan ook over dat hij absoluut niet in staat is om die andere drie in te pakken en de oren te wassen, wat echt nodig is en ook kan.
    Gisteren werd vanuit een presentatie- en debat-technisch oogpunt duidelijk dat hij of de verkeerde adviseurs en coaches heeft, of dat hij het echt niet kan en dat laatste geloof ik niet. Ik zie dit type blackout / stamel gedrag heel vaak en het komt omdat mensen een verhaal of argumentatie ophangen dat te ver af staat van hun interne dialoog. Dat kan komen door te weinig kennis van zaken, maar ook doordat je niet zelf je teksten schrijft en/of ze allemaal uit je hoofd leert.
    vandaar annoyed.

    ReplyDelete
  3. Jammer eigenlijk. Lijkt eerder een kwestie van tè goed voorbereiden te zijn -- ik kan me niet voorstellen dat iemand die burgermeester van Amsterdam is, niet in staat zou zijn om standpunten helder uit te leggen.

    ReplyDelete
  4. Het verschil is dat je als burgemeester of hoofd van een faculteit of voorzitter van een CvB van een universiteit je autoriteit automatisch aan je positie kunt ontlenen. Het zijn benoemposities. Als burgemeester hoef je ook geen standpunten te hebben, "alleen maar" een vergadering te leiden. Als lijsttrekker van een politieke partij ben je net zo gelijk als de andere lijsttrekkers en moet je je autoriteit verwerven.
    Das andere koek.

    ReplyDelete